Asiakaspalvelu.
Täältä löydät vastaukset yleisimpiin kysymyksiin. Löydät yhteystietomme alhaalta.
Maksaminen & laskut
Löydät ajankohtaiset laskutietosi My Walley .
Jos olet saanut maksumuistutuksen, on laskusi todennäköisesti jäänyt maksamatta. On myös mahdollista, että maksusi on kirjautunut vasta muistutuksen lähetyksen jälkeen, jolloin sinun tulee ainoastaan maksaa muistutuskulu. Lisätietoja laskuistasi löydät My Walley.
Voit hakea osamaksua kirjautumalla sovellukseemme tai MyWalley -verkkopalveluun. Valitse lasku jonka haluat maksaa osissa ja sen jälkeen "Valitse maksutapa". Otathan huomioon, että osamaksun haun yhteydessä saatetaan tehdä uusi luottotarkistus ja/ tai suorittaa positiivisen luottotietorekisterin tarkistus.
Jos olet valinnut osamaksun heti ostoksesi yhteydessä, voi olla että osamaksusopimukselle vaaditaan allekirjoitus. Tällöin sovelluksessa/MyWalleyssa laskun kohdalta löytyy painike allekirjoitusta varten.
Useimmiten lähetämme laskun sähköpostitse. Ellet löydä laskua sähköpostistasi, tarkastathan myös roskapostikansion. Löydät avoimet laskusi My Walley. On myös mahdollista että laskuasi ei vielä ole lähetetty; mikäli olet valinnut luottotilin laskun, lähetetään ensimmäinen lasku ostosta seuraavan kuukauden puolivälissä.
Emme valitettavasti tarjoa verkkopankkiin lähetettäviä e-laskuja kuluttaja-asiakkaille. Voit saada laskun joko sähköpostitse tai postitse. Löydät laskusi myös My Walley.
Collector Bank AB on vaihtanut nimeä ja uusi nimi on Norion Bank AB. Nimenmuutos ei vaikuta sinuun asiakkaana, vaan toimintamme tulee jatkumaan kolmen tavaramerkkimme alla: Norion Bank (Yritysasiakkaat), Walley (Maksuratkaisut) ja Collector (Henkilöasiakkaat).
Siksi laskussasi mainitaan Norion Bank AB, kun olet tehnyt ostoksia Walleylla.
Palautus & takaisinmaksu
Mikäli olet maksanut liikaa, palautamme liikasuorituksesi meille ilmoittamaasi tilinumeroon. Voit muokata tilinumeroasi tai syöttää uuden tilinumeron My Walley. Mikäli palautus liittyy osamaksuun tai luottotiliin, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme rahanpalautukseen liittyen: muutoin liikasuoritus vähennetään automaattisesti seuraavasta laskustasi.
Jos olet palauttanut osan tilauksestasi, sinun tulee maksaa pitämäsi tuotteet sekä laskutusmaksu ja mahdolliset kauppiaan palautuskulut eräpäivään mennessä. Usein kauppias kirjaa päivitetyn laskun, kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty.
Mikäli palautuksesi koskee osamaksun laskua, tai palautuksen käsittely viivästyy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.
Hylätty ostos & luottotarkistus
Kun teet ostoksen laskulle tai haluat aktivoida osamaksun jo olemassa olevalle laskulle, teemme luottotarkistuksen. Jos luottotarkistus on hylätty, voi se johtua muun muassa seuraavista syistä:
- Sinulla on maksamattomia laskuja
- Luottotietosi ei täytä vähimmäisehtojamme
- Sinulla on avointa velkaa perinnässä
- Sinulla on omaehtoinen luottokielto
- Sinulla ei ole vakituista osoitetta Suomessa
- Sinulla on maksuhäiriömerkintä
- Olet velkajärjestelyssä
Jokaisen ostoksen yhteydessä tehdään luottotarkistus. Laskuostos on luotto, jonka myöntämiseksi luottotietosi, sisältäen tietoja tuloistasi, omaisuudestasi sekä mahdollisista luottotietomerkinnöistäsi tarkistetaan. Syynä luottotarkistukselle on luoton myöntämisen riskien arviointi.
Valtakirja
Henkilön, jonka puolesta soitat, tulee olla läsnä puhelun alussa tunnistautumista ja valtuutuksen antamista varten. Mikäli laskun haltija ei ole paikalla, tarvitsemme häneltä kirjallisen valtakirjan, jossa hän antaa sinulle luvan saada laskutietojaan. Valtakirjasta tulee ilmetä sekä valtuutetun että valtuutettavan henkilötiedot, ja se tulee olla päivätty sekä allekirjoitettu molempien osapuolten toimesta. Valtakirja voidaan lähettää meille sähköpostitse tai postitse.
Petos
Walleyn tehtävä on varmistaa, että asiakas voi tehdä ostoksia turvallisesti. Käytämme vahvaa tunnistautumista (suomalaisessa palvelussa pankkitunnuksia ja mobiilivarmennetta), älykästä teknologiaa ja kehittyneitä turvajärjestelmiä varmistaaksemme, että juuri oikea asiakas tekee ostoksen – eikä kukaan muu.
Walleylla on myös erillinen tietoturvatiimi, joka valvoo järjestelmiämme ympäri vuorokauden ja pyrkii tunnistamaan epäilyttävän toiminnan ajoissa estääkseen taloudelliset menetykset. Lisäksi teemme jatkuvasti tiivistä yhteistyötä kauppiaiden, pankkien ja viranomaisten kanssa torjuaksemme petoksia.
Jos epäilet, että joku on hakenut luottoa tai tehnyt ostoksen nimissäsi, ota välittömästi yhteyttä sekä Walleyn asiakaspalveluun 09 3158 9947 että siihen liikkeeseen, jossa olet tehnyt ostoksen.
Jos olet klikannut linkkiä epäilyttävässä viestissä tai sähköpostissa, tai olet allekirjoittanut jotain pankkitunnuksillasi linkin tai puhelun kautta, toimi näin:
1. Ota heti yhteyttä omaan pankkiisi
2. Estä tai sulje pankkitunnuksesi
3. Siirrä rahasi turvaan toiseen pankkiin eri tilille, jos mahdollista
4. Tee rikosilmoitus poliisille mahdollisimman pian
Nopea toiminta on tärkeää, jotta mahdolliset vahingot jäävät pieniksi eikä huijari saa haltuunsa enempää tietoja tai varoja.
Jos epäilet, että nimissäsi on tehty petollinen ostos Walleyn kautta, ota välittömästi yhteyttä petososastoomme fraud@walley.se.
Minne lähetän tietoni?
Lähetä sähköposti osoitteeseen fraud@walley.se ja liitä mukaan seuraavat tiedot:
• Oma nimi
• Sähköpostiosoite ja puhelinnumero
• Laskunumero tai tieto ostoksesta, jota epäily koskee
• Kuvaus siitä, mitä on tapahtunut ja miten petos tapahtui
• Milloin huomasit petoksen
• Mitä toimenpiteitä olet jo tehnyt
• Epäiletkö tiettyä henkilöä?
• Poliisiraportti, jossa mainitaan joko kauppa tai Walley
Entä jos poliisiraportissa ei ole mainintaa Walleylla maksamisesta?
Voit soittaa poliisille (112 kiireellisissä tilanteissa / 0295 419 800 kiireettömissä tilanteissa) ja tehdä täydennyksen raporttiin. Kun saat päivitetyn version, toimita se meille.
Yritysasiakas
Laskulle ostaminen edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen. Jos tarvitset hylätystä luottopäätöksestä lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.
Voi olla, että maksu on tehty myöhässä tai virheellisin tiedoin. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme lisätietoja varten.
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.
Toki! Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme tässä.
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.
Jos laskulla on väärä y-tunnus ja väärän yrityksen tiedot, on jo tilausvaiheessa jokin mennyt pieleen. Otathan tällöin yhteyttä kauppiaaseen. Muussa tapauksessa voimme toki korjata laskun osoitetiedot tarvittaessa, ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.
Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.
Yhteystiedot
Maanantai - Perjantai
09:00 - 18:00
Lauantai - Sunnuntai
Suljettu
Soita meille
+358 9 3158 9947tai sähköpostitse
hello@walley.fi