Maksaminen & laskut

Mistä näen ajankohtaisen velkani?

Löydät ajankohtaiset laskutietosi My Walley .

Miksi sain maksumuistutuksen?

Jos olet saanut maksumuistutuksen, on laskusi todennäköisesti jäänyt maksamatta. On myös mahdollista, että maksusi on kirjautunut vasta muistutuksen lähetyksen jälkeen, jolloin sinun tulee ainoastaan maksaa muistutuskulu. Lisätietoja laskuistasi löydät My Walley.

Voinko maksaa laskuni osissa?

Useimmissa tapauksissa voit maksaa laskusi osissa, vähintään laskulla ilmoitetun vähimmäissumman mukaisesti. Tätä varten sinulla tulee myös olla voimassa oleva osamaksusopimus. My Walley näet laskusi maksuvaihtoehdot ja tarvittaessa allekirjoittaa osamaksusopimuksen.

En löydä laskuani

Useimmiten lähetämme laskun sähköpostitse. Ellet löydä laskua sähköpostistasi, tarkastathan myös roskapostikansion. Löydät avoimet laskusi My Walley. On myös mahdollista että laskuasi ei vielä ole lähetetty; mikäli olet valinnut luottotilin laskun, lähetetään ensimmäinen lasku ostosta seuraavan kuukauden puolivälissä.

Voinko saada laskuni e-laskuna suoraan verkkopankkiin?

Emme valitettavasti tarjoa verkkopankkiin lähetettäviä e-laskuja kuluttaja-asiakkaille. Voit saada laskun joko sähköpostitse tai postitse. Löydät laskusi myös My Walley.

Miksi laskussani lukee Norion Bank?

Collector Bank AB on vaihtanut nimeä ja uusi nimi on Norion Bank AB. Nimenmuutos ei vaikuta sinuun asiakkaana, vaan toimintamme tulee jatkumaan kolmen tavaramerkkimme alla: Norion Bank (Yritysasiakkaat), Walley (Maksuratkaisut) ja Collector (Henkilöasiakkaat).

Siksi laskussasi mainitaan Norion Bank AB, kun olet tehnyt ostoksia Walleylla.

Osamaksusopimus

Miten osamaksusopimus allekirjoitetaan?

Osamaksusopimuksen allekirjoitus tapahtuu Collector Bankin My Walley kautta. Kirjauduttuasi valitse etusivulta lasku, jolle haluat allekirjoittaa sopimuksen. Mikäli allekirjoitus vaaditaan, löydät sivulta ”Allekirjoita luottosopimus”-linkin, jota seuraamalla pääset tutustumaan tarkempiin luottoehtoihin. Ehdot hyväksytään tunnistautumalla verkkopankkitunnusten avulla, jonka jälkeen saat luottopäätöksen.

Täytyykö osamaksusopimus aktivoida jokaisen laskun kohdalla erikseen?

Jo kertaalleen tehty osamaksusopimus kattaa usein kaikki avoimet laskusi Collector Bankissa, mikäli luottoja on hoidettu asianmukaisesti. Jokaisella laskulla kannattaa kuitenkin erikseen varmistaa kirjautumalla My Walley, onko aiemmin tehty luottosopimus voimassa. Mikäli laskun tiedoissa ei näy ”Allekirjoita luottosopimus”-linkkiä, on aiempi sopimus tällöin pätevä.

Palautus & takaisinmaksu

Minun kuuluu saada rahapalautus

Mikäli olet maksanut liikaa, palautamme liikasuorituksesi meille ilmoittamaasi tilinumeroon. Voit muokata tilinumeroasi tai syöttää uuden tilinumeron My Walley. Mikäli palautus liittyy osamaksuun tai luottotiliin, tulee sinun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme rahanpalautukseen liittyen: muutoin liikasuoritus vähennetään automaattisesti seuraavasta laskustasi.

Olen palauttanut tuotteita

Jos olet palauttanut osan tilauksestasi, sinun tulee maksaa pitämäsi tuotteet sekä laskutusmaksu ja mahdolliset kauppiaan palautuskulut eräpäivään mennessä. Usein kauppias kirjaa päivitetyn laskun, kun palautus on vastaanotettu ja käsitelty.

Mikäli palautuksesi koskee osamaksun laskua, tai palautuksen käsittely viivästyy, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme.

Hylätty ostos & luottotarkistus

Miksen voi tehdä ostoksia Walleyn laskulla tai osamaksulla?

Kun teet ostoksen laskulle tai haluat aktivoida osamaksun jo olemassa olevalle laskulle, teemme luottotarkistuksen. Jos luottotarkistus on hylätty, voi se johtua muun muassa seuraavista syistä:

- Sinulla on maksamattomia laskuja

- Luottotietosi ei täytä vähimmäisehtojamme

- Sinulla on avointa velkaa perinnässä

- Sinulla on omaehtoinen luottokielto

- Sinulla ei ole vakituista osoitetta Suomessa

- Sinulla on maksuhäiriömerkintä

- Olet velkajärjestelyssä

Miksi ostoksen yhteydessä tehdään luottotarkistus?

Jokaisen ostoksen yhteydessä tehdään luottotarkistus. Laskuostos on luotto, jonka myöntämiseksi luottotietosi, sisältäen tietoja tuloistasi, omaisuudestasi sekä mahdollisista luottotietomerkinnöistäsi tarkistetaan. Syynä luottotarkistukselle on luoton myöntämisen riskien arviointi.

Valtakirja

Voinko soittaa toisen henkilön puolesta?

Henkilön, jonka puolesta soitat, tulee olla läsnä puhelun alussa tunnistautumista ja valtuutuksen antamista varten. Mikäli laskun haltija ei ole paikalla, tarvitsemme häneltä kirjallisen valtakirjan, jossa hän antaa sinulle luvan saada laskutietojaan. Valtakirjasta tulee ilmetä sekä valtuutetun että valtuutettavan henkilötiedot, ja se tulee olla päivätty sekä allekirjoitettu molempien osapuolten toimesta. Valtakirja voidaan lähettää meille sähköpostitse tai postitse.

Valtakirja

Petos

Epäilen, että henkilötiedoillani on tehty luvattomasti tilauksia

Mikäli olet saanut laskun tilauksesta jota et ole tehnyt, ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme ilmoittaaksesi epäillystä petoksesta. Asiasta tulee myös tehdä rikosilmoitus poliisille. Kun rikosilmoitus on tehty, lähetä meille kopio tutkintailmoituksesta sähköpostitse osoitteeseen petosilmoitus@walley.fi

Onko sinuun kohdistunut petoksen yritys?

Jos joku on hakenut luottoa sinun nimissäsi, ota viipymättä yhteyttä meihin sekä siihen verkkokauppaan, josta tuote on ostettu, estääksesi tuotteen lähetyksen.

Suosittelemme myös seuraavaa:

- Ota yhteyttä Bisnodeen, jotta saat yhteenvedon kaikista tehdyistä luottokyselyistä

- Voit myös tehdä omaehtoisen luottokiellon (OLK) Bisnodeen, joka on voimassa vuoden, hinta 9,90€

- Tee rikosilmoitus – kaikista rikoksista on ilmoitettava. (Emme tarvitse kopiota rikosilmoituksesta, jos tuotetta tai palvelua ei ole toimitettu)

Jos sinulla on kysyttävää, voit ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen petosilmoitus@walley.fi

Oletko joutunut petoksen uhriksi?

Lue TÄÄLTÄ toimintaohjeita, jos olet joutunut petoksen uhriksi.

Yritysasiakas

Miksei ostosta hyväksytä?

Laskulle ostaminen edellyttää hyväksytyn luottopäätöksen. Jos tarvitset hylätystä luottopäätöksestä lisätietoja, ota yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.

Miksi saimme maksumuistutuksen, vaikka alkuperäinen lasku on maksettu?

Voi olla, että maksu on tehty myöhässä tai virheellisin tiedoin. Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme lisätietoja varten.

Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.

Voisitteko muuttaa sähköpostiosoitettamme laskuja varten?

Toki! Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin autamme tässä.

Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.

Laskulla on väärä laskutusosoite

Jos laskulla on väärä y-tunnus ja väärän yrityksen tiedot, on jo tilausvaiheessa jokin mennyt pieleen. Otathan tällöin yhteyttä kauppiaaseen. Muussa tapauksessa voimme toki korjata laskun osoitetiedot tarvittaessa, ota tällöin yhteyttä asiakaspalveluumme.

Jos haluat ottaa meihin yhteyttä yritysasiakkaana, voit olla yhteydessä sähköpostitse osoitteeseen b2b@walley.fi tai soittaa meille numeroon 029 3700 300.

Yhteystiedot

Suljettu juuri nyt

Maanantai - Perjantai

09:00 - 18:00

Lauantai - Sunnuntai

Suljettu

Soita meille

+358 9 3158 9947

tai sähköpostitse

hello@walley.fi

Mitä etsit?

Mikä on Walley Uutiset Kestävyys Tietosuojasta Valitukset Evästeasetukset Saavutettavuusseloste

Osoite

Suomen sivuliike - Y-tunnus 2644718-5

Porkkalankatu 20 A, 00180 Helsinki

PL 79, 00101 Helsinki