Tilitykset

Milloin tilitykset maksetaan kauppiaalle?

Tilitykset maksetaan kauppiaalle tavallisesti tilauksen aktivointia seuraavana Ruotsin arkipäivänä, ellei muuta tilityssykliä ole sovittu.

Mitä palvelumaksu tarkoittaa?

Palvelumaksu on prosenttiosuus, jonka Walley veloittaa kokonaisostoarvosta kauppiaalta. Maksu vähennetään tilitettävästä summasta, ja se ilmoitetaan tilitysraportissa negatiivisena rivinä. Ruotsissa palvelumaksuun lisätään arvonlisävero.

Voiko tilitystiedot vastaanottaa automaattisesti?

Kyllä tilitysasiakirjat voi ladata SFTP:n kautta. Lisätietoja antaa nimetty Delivery Managerinne.

Miten tilitysten tilinumeroa muutetaan?

Jos kauppiaana haluat saada tilitykset toiselle tilille, ota yhteyttä kauppiastukeen help@walley.fi. Muutosta varten on toimitettava tilitodistus, jossa vahvistetaan, että yritys on kyseisen tilin omistaja.

Mistä löydän tilitysraportit?

Löydät tilitysraportit Walleyn Merchant Hubin Reports -valikosta.

Veloitusten muuttaminen

Voiko kortti- tai verkkopankkimaksuilla maksettuihin tilauksiin tehdä lisäveloituksia?

Ei, kortti- ja verkkopankkimaksuihin ei voi tehdä lisäveloituksia. Niihin voi tehdä vain palautuksia.

Saako loppuasiakas ilmoituksen laskun osapalautuksista ja palautuksista?

Kyllä. Tavallisista laskuista Walley lähettää asiakkaalle automaattisesti päivitetyn laskun, kun osapalautus on tehty. Jos kyseessä on muu laskutyyppi (osamaksu ja luottolasku), asiakkaan seuraavan kuukausilaskun summaa päivitetään.

Miten laskun eräpäivää siirretään, kun tilauksen toimitus tai palautus on viivästynyt?

Kauppias voi siirtää laskun eräpäivää Merchant Hubissa tai Payments-APIn kautta. APIn käyttö edellyttää sopimusta Walleyn kanssa. Vain tavallisten laskujen eräpäivää voi siirtää, ja siirron voi tehdä kerran laskua kohden.

Miten ja milloin suoritus palautuu asiakkaalle hyvityksen tai palautuksen yhteydessä?

Suoramaksujen rahanpalautukset tapahtuvat automaattisesti samalla maksutavalla kuin alkuperäinen maksu. Jos asiakkaan jo maksetulle laskulle on kirjattu palautus, Walley palauttaa maksetun suorituksen suoraan asiakkaan omalle pankkitilille. Pankkitilinumeronsa asiakas voi ilmoittaa kirjautumalla Walley-sovellukseen tai my.walley.fi-sivulle tai ottamalla yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun. Asiakaspalvelun sähköpostiosoite on hello@walley.fi. Suoritus palautuu asiakkaan ilmoittamalle pankkitilille 1-3 arkipäivän kuluessa. Luotto- ja osamaksukaupalla tehtyjen tilausten palautukset hyvitetään vähentämällä hyvitettävä summa asiakkaan saldosta, joten rahanpalautusta ei tällöin tehdä.

Yrityslaskujen kohdalla palautusten yhteydessä asiakkaalle lähetetään automaattisesti hyvityslasku. Näiden rahanpalautuksiin liittyen asiakkaan tulee ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme b2b@walley.fi.

Laskun aktivointi

Kuinka pitkään lasku voi odottaa aktivointia?

Lasku on odottavassa tilassa 90 päivää (oletusasetus), ennen kuin se perutaan automaattisesti.

Voiko odottavassa tilassa olevan laskun aktivointiaikaa pidentää?

Useimmissa tapauksissa kauppias voi pidentää aktivointiaikaa Merchant Hubissa. Se, voiko aikaa pidentää, riippuu siitä, miten kauan kaupan tekemisestä on, sekä muista tekijöistä. Kun tilauksen viimeiseen aktivointipäivään on aikaa enintään 7 päivää, pidennystoiminto näkyy tilausnäkymässä. Jos pidennys ei onnistu, ota yhteyttä kauppiastukeen help@walley.fi.

Mitä laskun On hold -tila tarkoittaa?

On hold -tila tarkoittaa, että käynnissä on petosriskinarviointi. Tällöin Walley tarkistaa, voiko kauppaan liittyä petos. Laskun voi aktivoida vasta, kun Walley on muuttanut laskun tilaa. Lisätietoa on Developer portalimme Anti Fraud -sivulla.

Loppuasiakkaan prosessi

Mitä loppuasiakas voi tehdä Walley-sovelluksessa ja my.walley.fi-sivuilla?

Walley-sovelluksessa ja my.walley.fi-sivuilla asiakas voi allekirjoittaa osamaksun luottosopimuksen, siirtää laskujensa eräpäiviä, ilmoittaa pankkitilinumeronsa rahanpalautusta varten, selata avoimia laskujaan ja laskuhistoriaansa sekä ottaa yhteyttä asiakaspalveluun. Walley-sovellukseen ja my.walley.fi-sivulle kirjaudutaan omilla pankkitunnuksilla.

Milloin loppuasiakas saa laskun?

Walley lähettää laskun, kun tilaus on aktivoitu. Kauppiaan tulee aktivoida lasku, kun tilaus lähetetään asiakkaalle. Tavalliset laskut lähetämme välittömästi niiden aktivoimisen jälkeen. Luotto- ja osamaksukaupassa lasku lähetetään aktivointia seuraavana kuukautena tai kampanjan mukaisesti saman kuukauden aikana, kun lasku erääntyy (esim. osta nyt, maksa kahden kuukauden kuluttua).

Kuinka pitkään asiakkaan kortille tehty katevaraus säilyy?

Kun maksu mitätöidään, katevaraus vapautuu automaattisesti 24 tunnin kuluessa.

Asiakkaallani on kysymyksiä laskustaan/maksuista

Asiakaskohtaisia asioita koskee pankkisalaisuus, jonka vuoksi asiakas tulee ohjata itse olemaan yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tuotevalikoima

Miten myynti muihin maihin aloitetaan?

Kun haluat laajentaa toimintaasi uusille markkinoille, ota yhteyttä myyntiedustajaamme.

Mitä eroa on Walley Checkoutilla ja Payments APIlla?

Walley Checkoutin ja Payments APIn suurin ero on, että Checkoutissa kauppias voi tarjota kaikkia maksutapoja (mobiili-, kortti-, verkkopankki-, lasku- ja luottomaksut), kun taas API tukee vain laskulla ja luotolla maksamista. Koska Checkoutin iframe on Walleyn hostaama, se tarjoaa kitkattoman maksuprosessin. APIssa kauppias voi puolestaan räätälöidä täysin oman kassaprosessin.

Walley-ohjeita

Walley Merchant Hub -ohje

Kirjaudu osoitteessa https://merchanthub.walleypay.com Merchant Hubiin. Ohjeita mm. palautuksiin, aktivointeihin ja laskujen uudelleenlähetyksiin liittyen löytyy täältä.

Ohjeita kehittäjille

Walley Developer portal:in löydät täältä.

Ota meihin yhteyttä

Tarvitsetko apua?

help@walley.fi

colorful chat bubbles and shapes

Mitä etsit?

Mikä on Walley Uutiset Kestävyys Tietosuojasta Valitukset Evästeasetukset Saavutettavuusseloste

Osoite

Suomen sivuliike - Y-tunnus 2644718-5

Porkkalankatu 20 A, 00180 Helsinki

PL 79, 00101 Helsinki