Merchant Support.
Onko sinulla kysyttävää? Autamme mielellämme! Täältä löydät vastauksia yleisimpiin kysymyksiin, joita saamme kauppiailtamme. Jos et löydä etsimääsi, voit aina olla meihin yhteydessä – yhteystietomme löytyvät sivun lopusta.
Tilitykset
Useimmissa tapauksissa tilitykset maksetaan seuraavana arkipäivänä tilauksen aktivoinnista, ellei muuta ole sovittu.
Palvelumaksu on Walleyn perimä prosenttipohjainen maksu koko ostosummasta. Maksu vähennetään tilityssummasta ja näkyy negatiivisena eränä tilitysraportilla. Palvelumaksuun lisätään arvonlisävero Ruotsissa.
Kyllä, tilitykset saa noudettua automaattisesti Walleyn Settlements API:sta, dokumentaatio palvelusta löytyy täältä: https://dev.walleypay.com/docs/reports/endpoints. Ota yhteyttä kauppiastukeemme osoitteessa help@walley.fi lisätietoja varten.
Jos haluat päivittää pankkitilin, ota yhteyttä Merchant Servicesiin (help@walley.fi). Tarvitsemme pankin tilitodistuksen, josta käy ilmi, että pankkitili kuuluu yrityksellesi.
Tilitysraportit löytyvät Merchant Hubista kohdasta Raportit.
Hyvitykset ja muutokset
Ei, positiivisia hyvityksiä ei voida tehdä. Vain negatiiviset hyvitykset (esim. palautukset) ovat mahdollisia.
Kyllä, Walley lähettää automaattisesti päivitetyn laskun osapalautuksen yhteydessä. Osamaksuissa ja tililuotoissa summa oikaistaan seuraavassa kuukauden laskussa.
Laskun eräpäivää voi siirtää Merchant Hubissa tai maksujen API:n kautta (jos siitä on sovittu Walleyn kanssa). Eräpäivän siirto voidaan tehdä vain kerran per lasku ja koskee vain laskuostoja.
- Suorilla maksutavoilla maksettaessa Walley palauttaa rahat automaattisesti alkuperäiselle maksutavalle.
- Muillaa maksutavoilla asiakas saa sähköpostitse ohjeet pankkitilinsä lisäämiseen MyWalley-palveluun. Rahat palautetaan 1–3 arkipäivän kuluessa.
- Osamaksuissa tai tililuotoissa asiakkaan saldoa vähennetään, eikä rahaa palauteta.
- Yrityslaskuissa luottolasku luodaan automaattisesti. Asiakkaan tulee olla yhteydessä Walleyn B2B-asiakaspalveluun (b2b@walley.fi) saadakseen maksun palautuksen
Laskun aktivointi
Lasku voi olla odottavassa tilassa enintään 90 päivää, ellei muuta ole sovittu. Tämän jälkeen se perutaan automaattisesti.
Useimmissa tapauksissa kauppias voi pidentää aktivointiaikaa itse Merchant Hubissa. Jos aktivointiaikaa on jäljellä 7 päivää tai vähemmän, pidennysvaihtoehto näkyy tilausnäkymässä. Jos pidennys ei ole mahdollinen, ota yhteyttä kauppiastukeen (help@walley.fi).
"On hold" tarkoittaa, että tilaus on Walleylla petostarkistuksessa. Laskua ei voi aktivoida ennen kuin tarkistus on valmis ja tila päivitetty.
Lisätietoja saat Developer Portalista kohdasta Anti-Fraud.
Loppuasiakkaan prosessi
MyWalleyn kautta asiakas hallitsee maksujaan. Hän voi mm.:
- Tarkastella ja maksaa laskuja
- Siirtää eräpäivää
- Tehdä erämaksusopimuksen
- Tallentaa pankkitilinumeronsa nopeaa rahanpalautusta varten
Lasku lähetetään heti, kun tilaus aktivoidaan. Suosittelemme aktivointia toimituksen yhteydessä. Tililuotto- ja erämaksuostoksissa lasku lähetetään seuraavassa kuussa. Kampanjoissa (esim. "osta nyt, maksa kahden kuukauden päästä") lasku lähetetään siinä kuussa, jossa lasku erääntyy.
Jos maksu peruutetaan, varaus vapautuu automaattisesti 24 tunnin kuluessa.
Pankkisalaisuuden vuoksi emme voi jakaa yksittäisiä asiakastietoja. Ohjaa asiakas ottamaan yhteyttä Walleyn asiakaspalveluun.
Oppaat ja tuki
Kirjaudu Walley Merchant Hubiin hallinnoidaksesi tapahtumia. Oppaita palautuksiin, aktivointeihin, laskujen uudelleenlähetykseen ja muuhun löytyy suoraan palvelusta.
Developer Portalista löydät teknistä dokumentaatiota ja tukea integraatioihin.
Tuotteet ja palvelut
Ota yhteyttä omaan yhteyshenkilöösi Walleylla, jos suunnittelette laajentumista uusille markkinoille.
Tarvitsetko edelleen apua?
Etkö löytänyt etsimääsi vastausta? Ota meihin yhteyttä osoitteessa help@walley.sfi, niin autamme mielellämme!