Pen Store haluaa parantaa asiakaskokemusta

Pen Store -verkkokauppa vaihtoi maaliskuussa Walley Checkoutiin. Yrityksen toimitusjohtaja ja perustaja Jacob Bergström kertoo, mikä merkitys toimivalla maksuratkaisulla on ja mitä odotuksia verkkokauppiailla pitäisi olla toimittajalleen. Pen Store perustettiin vuonna 2010, ja se myy nimensä mukaisesti erilaisia kyniä. Aluksi Pen Storella oli vain verkkokauppa, mutta nykyään sillä on myös myymälä Tukholmassa, ja yritys kasvaa vuosi vuodelta – viimeisimmällä tilikaudella liikevaihto oli yrityksen mukaan yli 35 miljoonaa kruunua.

Pen Store haluaa parantaa asiakaskokemusta

Toimitusjohtaja ja perustaja Jacob Bergström on ollut alalla vuosia ja tietää, että helppokäyttöinen maksuratkaisu on verkkokaupan elinehto. Kun Pen Storella päätettiin vaihtaa kassajärjestelmää, haussa oli ratkaisu, joka toimisi mahdollisimman kitkatta sekä loppuasiakkaan että verkkokauppiaan näkökulmasta koko ostopolun aikana.

”Odotan, että valittavana on useita maksutapoja ja että verkkokauppias ja ratkaisutoimittaja pyrkivät samaan tavoitteeseen. Asiakkaamme ovat yhteisiä, joten toiminnan pitää olla sen mukaista.” Jacob Bergström, Pen Storen toimitusjohtaja

Pen Store halusi vaihtaa kassajärjestelmäänsä monesta eri syystä. Ensinnäkään he eivät tunteneet saavansa riittävästi huomiota edelliseltä toimittajaltaan, ja toisekseen he arvioivat jatkuvasti palveluaan parantaakseen asiakaskokemusta. Niinpä yrityksessä päätettiin alkaa kartoittaa uutta ratkaisua. Ensin tehtiin kotiläksyt ja sitten pyydettiin tarjouksia useilta toimittajilta. Jacob Bergström kertoo, miksi Walley veti pisimmän korren:

 

”Ratkaisu on tyylikäs, helppo ja selkeä sekä pöytäkoneella että mobiililaitteessa. Pidimme myös Insights-analyysityökalun läpinäkyvyydestä. Eniten ratkaisi kuitenkin vaikutelma – meidät otettiin hyvin vastaan ja Walley vaikutti innokkaalta yhteistyöhön.”

Jacob Bergström, Pen Storen toimitusjohtaja


Onnistunut vaihto

Uuden tuotteen käyttöönotto vaatii aina kosolti työtä. Integraatiossa ei saa tinkiä asiakkaiden turvallisuudesta tai muista ominaisuuksista, joten vaihtoon kuluneet minuutit olivat hermostuttavan pitkiä.

”Ne olivat hikisiä minuutteja, mutta sitten näimme, että tilauksia alkoi tulla tavalliseen tapaan, ja huokasimme helpotuksesta.” Jacob Bergström, Pen Storen toimitusjohtaja

Uusi kassaratkaisu on ollut käytössä maaliskuusta alkaen, ja Jacob Bergströmin mukaan he ovat saaneet asiakkailta pelkästään myönteistä palautetta. Myöskään konversiossa ei ole tapahtunut muutoksia, mikä hänen mukaansa on varma merkki onnistuneesta vaihdosta.

Jacob Bergströmin mielestä Walley Checkoutin parhaita puolia ovat mahdollisuus tarjota asiakkaille 30 päivää maksuaikaa laskulle ja saada pääsy asiakastietoihin Insights-työkalun kautta. Analyysityökalulla on ollut suurempi merkitys Pen Storelle kuin oli kuviteltukaan.

”Meillä on nyt mahdollisuus pureutua dataan, mikä on äärimmäisen arvokasta. Asiakkaita voi analysoida monella eri tavalla. Uuden kassaratkaisun tuottaman datan avulla voimme olla varmoja siitä, että analyysimme kattaa kaikki asiakkaamme.”

Mitä etsit?

Mikä on Walley Uutiset Kestävyys Tietosuojasta

Ota yhteyttä

Suomen sivuliike - Y-tunnus 2644718-5

Porkkalankatu 20 A, 00180 Helsinki

PL 79, 00101 Helsinki