Näin Topformula lisäsi konversiota uuden toimitusmoduulin avulla

Verkkokauppayritys Topformula on yksi Ruotsin johtavista ravintolisien kehittäjistä ja valmistajista. Kun Topformula lisäsi kassaratkaisuunsa uusia toimitusvaihtoehtoja, asiakaskokemus parani merkittävästi. Toimitusmoduuli on Walley Checkoutin uusi integroitu osa, jota Topformula on ollut ottamassa käyttöön ensimmäisten joukossa.

Valinnanvapautta asiakkaalle koko ostopolun ajan

Topformulan valikoimaan sisältyy paljon erilaisia tuotteita, joten yritys halusi tarjota vaihtoehtoja myös toimitustapoihin. Tavoitteena on luoda ihanteellinen ostoprosessi, jossa tunnistautuminen, toimitustavat ja maksut on synkronoitu.

”Meidän pitää tarjota useita toimitusvaihtoehtoja, jotta voimme luoda asiakkaalle positiivisen ostokokemuksen. Eri asiakkaat arvostavat eri toimitustapoja aivan kuten maksutapojakin, minkä vuoksi haluamme, että asiakas voi itse valita toimitustavan”, Topformulan toimitusjohtaja Fredric Boson toteaa.

 

Kattava ratkaisu, jossa tunnistautuminen, toimitustavat ja maksut on synkronoitu

Topformula päätti panostaa laajaan valikoimaan toimitustapoja ja rakensi ratkaisun ensin itse. Kun oma ratkaisu oli jo julkaisuvaiheessa, Topformulassa tutustuttiin Walleyn vaihtoehtoon ja päätettiin antaa toiminto kokonaan Walleyn rakennettavaksi.

”Emme koskaan ottaneet omaa ratkaisuamme käyttöön, koska siinä oli niin paljon toimintavirheitä kaikkien järjestelmäkytkösten vuoksi. Se oli jo julkaisuvalmis, mutta lopulta päädyimme luopumaan siitä ja ottamaan käyttöön Walleyn kokonaisratkaisun, johon on integroitu Unifaun. Walleyn tarjoama ratkaisu vastasi tarpeitamme, koska se liitti yhteen toimitustapamme, tunnistautumisen ja maksamisen kassavaiheessa – ja pian sen jälkeen pystyimme tarjoamaan asiakkaille paremman kokonaiskokemuksen!”, Fredric Boson kertoo.

Topformulalle oli itsestäänselvää, että kokonaiskassaratkaisun luominen luotettaisiin ostopolkuun erikoistuneen toimijan käsiin.

”Walleyn tarjoama sisältää kattavat integraatiot. Se antaa meistä asiakkaille uskottavan kuvan ja tuo meille parempaa vakautta”, Fredric Boson sanoo.

 

Tyytyväisempiä asiakkaita ja parempi konversio

On selvää, että Topformulan asiakkaat haluavat vaihtoehtoja koko ostopolun varrelle. Walleyn ratkaisu tuotti nopeasti tuloksia, joita kannatti odottaa.

”Asiakastyytyväisyys ja konversio ovat selkeästi parempia: konversio on kasvanut 4 prosenttia ja tilausarvo 28 prosenttia. Meillä oli jo aiemmin hyvä konversioaste, joten luvut ovat todella hyviä. Asiakkaat jopa ottavat meihin yhteyttä kiittääkseen mahdollisuudesta valita itselleen parhaiten sopivan vaihtoehdon. Kaiken pitää toimia kassalla moitteetta ja luoda positiivinen asiakaskokemus, missä Walley on onnistunut”, Fredric Boson sanoo.

 

Toimitusjohtajan oma toimitustapasuosikki

Asiakkaat valitsevat toimitustavan ostamiensa tuotteiden ja kotipaikkansa perusteella. Uusia toimitustapoja tulee koko ajan lisää – mikä on Topformulan toimitusjohtajan suosima toimitustapa verkko-ostoksille?

”Minulla on kaksi suosikkia, Instabox ja Early Bird. Instaboxissa arvostan sen nopeutta ja tarkkuutta, he todellakin toimittavat, mitä lupaavat. Early Bird taas on onnistunut mukavuudessa, sillä saan ostokseni suoraan kotiovelle. Minun ei tarvitse asiakkaana huolehtia mistään muusta kuin ostamisesta”, Fredric Boson selittää.

Mitä etsit?

Mikä on Walley Uutiset Kestävyys Tietosuojasta

Ota yhteyttä

Suomen sivuliike - Y-tunnus 2644718-5

Porkkalankatu 20 A, 00180 Helsinki

PL 79, 00101 Helsinki